Hospice De Luwte De Luwte Thuis


Hospice De Luwte in Soest

RICHTING 'DE LUWTE'

Geplaatst op 01-11-2006.

Nog krap een maand en hospice De Luwte gaat open! De verbouwing ligt goed op schema. De openingsdatum wordt gehaald. Maar het gaat niet vanzelf. Bestuursleden en coördinatoren beginnen er wat bleekjes uit te zien. Er moet nog zoveel gebeuren. Alleen de wat rustige types onder ons zien door de bomen het bos nog staan. Tegelijk zie je het huis met de dag mooier worden. Dat stimuleert enorm. We vergaderen nu elke week. Dat is ook wel nodig, want er moet nog heel wat beslist worden in de laatste weken. Onze nieuwe voorzitter Ton Herstel zit er steeds bij. Hij zal bij de opening het voorzitterschap op zich nemen. Het is wel handig dat hij tegen die tijd de gebruiksaanwijzingen kent. Verder is Marja van der Vorst meestal aanwezig. Een enkele keer vervangt de tweede coördinator Annemarie Hidding haar. De discussies in de bestuursvergaderingen gaan over zeer uiteenlopende onderwerpen. Het gaat van verzekeringen, de consequenties van de WMO tot de kleur van de muren.

De laatste tijd neemt het onderwerp “publiciteit” verreweg de meeste tijd in beslag. Ab Revoort stopt net als ik met zijn bestuurslidmaatschap als het hospice geopend is. Voor het zover is doet hij nog een enorme krachtsinspanning om de opening van De Luwte tot een succes te maken. We hebben besloten om voor de opening een week uit te trekken. De echte opening zal op dinsdag 28 november plaats vinden. De rest van de week zullen we diverse groepen betrokkenen uitnodigen om het hospice te komen bekijken. Wij besluiten de week met een open dag voor alle inwoners van Baarn en Soest op de zaterdag. De week erop zijn de eerste gasten welkom. Dat betekent dat Ab een draaiboek ontwikkelt voor de opening zelf en de ontvangst van de verschillende groepen die het hospice in de openingsweek zullen bezoeken. Die mensen moeten natuurlijk ook allemaal uitgenodigd worden. Daarvoor moeten brieven ontwikkeld worden en vooral ook aan de goede personen worden geadresseerd. We hebben voor de zoveelste keer geconstateerd dat ons adressenbestand niet honderd procent op orde is. Het systeem is sterk verbeterd. Maar als niet iedereen steeds wijzigingen of aanvullingen doorgeeft werkt het niet. Wanneer u dus vast gedacht had een uitnodiging te krijgen en hij komt niet, dan is het geen onwil of ondankbaarheid maar een fout in de administratie.

Naast de activiteiten voor de opening heeft Ab ook een nieuwe folder voor het hospice gemaakt. In die nieuwe folder staat alle actuele informatie en natuurlijk ook waar de donaties naartoe moeten. Deze folder zal in de week van de opening huis aan huis verspreid worden. Lastig is wel dat mensen met een “ja-nee” of een “nee-nee” sticker ook zo’n belangrijke folder niet in de bus krijgen. Wij zullen de folder ook weer bij instanties als artsen, apotheken en notarissen neerleggen, zodat niemand de folder hoeft mis te lopen. Naast al deze activiteiten wordt de laatste maanden hard gewerkt aan een boekje dat bij de opening zal verschijnen. Dit boekje bevat bijdragen over het ontstaan van het hospice. Het is bedoeld als cadeautje voor gasten en relaties.

Een hoop werk dus nog. Maar met de blik op het huis in de Julianalaan is het toch een feest om te doen.


Column overzicht
Webdesign en sponsoring door RETO Copyright 2019, Stichting Hospice De Luwte